Σχέσεις

Άγχος και προβλήματα δέσμευσης

  • Τερματίζετε τις σχέσεις πρόωρα;
  • Φοβάστε μήπως χάσετε την ανεξαρτησία σας, εάν δεσμευθείτε σε μια μακροπρόθεσμη σχέση;
  • Νιώθετε έλξη προς άτομα που δεν είναι διαθέσιμα;
  • Είστε συναισθηματικά αποσυρμένοι, υπερβολικά απαιτητικοί ή επικριτικοί, αποφεύγοντας έτσι την ανάπτυξη οικειότητας;

Αν έχετε απαντήσει θετικά σε οποιαδήποτε από αυτές τις ερωτήσεις, αυτό μπορεί να υποδεικνύει ότι αντιμετωπίζετε κάποια προβλήματα δέσμευσης.

Μέσα στο πλαίσιο μιας ασφαλούς θεραπευτικής σχέσης, θα μπορέσετε:

  • Να εξερευνήσετε ποιες είναι οι πραγματικές προσδοκίες και ανάγκες από μια σχέση.
  • Να κατανοήσετε τα αντικρουόμενα κίνητρα σας σχετικά με τη δέσμευση.
  • Να προσδιορίσετε τους βαθύτερους φόβους σχετικά με την ανάπτυξη οικειότητας και τη χρησιμότητα που έχει για σας η αποφυγή της.
  • Να αναπτύξετε τρόπους να εξισορροπείτε την επιθυμία σας να συνδεθείτε με άλλους, χωρίς να απειλείται η ταυτότητά σας και η αυτονομία σας.

Αρνητικές ή κακοποιητικές σχέσεις

  • Ο σύντροφος σας είναι διαρκώς επικριτικός απέναντι σας και νιώθετε να σας υποτιμά;
  • Πρέπει πάντα να συμφωνείτε μαζί του και να υποχωρείτε, διαφορετικά γίνεται επιθετικός;
  • Δε σας εμπιστεύεται και σας ζηλεύει υπερβολικά, σε βαθμό που σας έχει απομονώσει από το φιλικό και κοινωνικό σας περιβάλλον;
  • Υπάρχουν φορές που χάνει τον έλεγχο και σας μιλά πολύ απότομα και υβριστικά, ενώ μετά δείχνει μετανιωμένος και προσπαθεί να εξιλεωθεί;
  • Τσακώνεστε συχνά για ασήμαντους λόγους και κάποιες φορές χάνει τον έλεγχο και γίνεται βίαιος λεκτικά ή σωματικά;

Αν είναι για εσάς συχνό φαινόμενο να σχετίζεστε με ανθρώπους που σας αντιμετωπίζουν με αρνητικό τρόπο, θα σας είναι χρήσιμο να αναζητήσετε  θεραπεία προκειμένου:

  • Να αναγνωρίσετε το μοτίβο  που χαρακτηρίζει την επιλογή των συντρόφων σας και τα κίνητρα που την προσδιορίζουν.
  • Να διερευνήσετε σε βάθος την εικόνα που έχετε για τον εαυτό σας και την επίδραση αυτής στη διαμόρφωση του τρόπου με τον οποίο σχετίζεστε.
  • Να αναπτύξετε μια πιο υγιή  σχέση με τον εαυτό σας.
  • Να διαμορφώσετε καταλληλότερα κριτήρια επιλογής ερωτικών συντρόφων.

Απώλεια σχέσης, διαζύγιο & φόβος εγκατάλειψης

  • Μήπως μόλις βγήκατε από μια σχέση ή ένα διαζύγιο και νιώθετε βαθιά θλίψη και απογοήτευση;
  • Πιστεύετε ότι δεν πρόκειται ποτέ να ξεπεράσετε την απώλεια και ότι είστε καταδικασμένος σε ισόβια μοναξιά και απελπισία;
  • Βλέπετε με πολύ αρνητικό τρόπο τον εαυτό σας και νιώθετε μεγάλη ανασφάλεια για το μέλλον;
  • Είστε σε σταθερή σχέση, αλλά φοβάστε διαρκώς ότι ο σύντροφος θα σας εγκαταλείψει και λειτουργείτε με τρόπο που ωθεί το σύντροφο σας μακριά;

Μέσα σε ένα ασφαλές θεραπευτικό πλαίσιο, θα έχετε τη δυνατότητα:

  • Να επεξεργαστείτε τα συναισθήματα σας και να θρηνήσετε για την απώλεια σας, αντλώντας υποστήριξη και αποδοχή.
  • Να διερευνήσετε την πηγή των φόβων σας περί αναξιότητας, εγκατάλειψης και παντοτινής μοναξιάς και τη σύνδεση τους με προηγούμενα βιώματα και αρνητικές πεποιθήσεις γύρω από τον εαυτό και την αξία σας.
  • Να αναπτύξετε μια πιο ρεαλιστική αυτό-εικόνα, τονωμένη αυτοπεποίθηση και αίσθημα προσωπικής αξίας.
  • Να απολαμβάνετε περισσότερο τη συντροφιά του εαυτού σας και να αντλείτε μεγαλύτερη ικανοποίηση από την καθημερινότητας σας.
  • Να μπορείτε να οραματιστείτε μια νέα, υγιή και ικανοποιητική συντροφική σχέση.

Εργασιακές σχέσεις και σχέσεις με συνομηλίκους

  • Αντιμετωπίζετε δυσκολίες με τον προϊστάμενο ή τους συναδέλφους σας;
  • Δυσκολεύεστε να διεκδικήσετε και να βάλετε όρια στους άλλους σε φιλικό ή επαγγελματικό περιβάλλον;
  • Νιώθετε ότι σας εκμεταλλεύονται και δεν αναγνωρίζουν την αξίας σας;
  • Αισθάνεστε ότι καταπιέζεστε και δεν εκφράζετε τις ανάγκες σας;
  • Νιώθετε ότι δε μπορείτε να αλληλεπιδράσετε αποτελεσματικά με πρόσωπα κύρους και εξουσίας;
  • Δεν αντλείτε ικανοποίηση από τις φιλικές και τις επαγγελματικές σας σχέσεις;

Αν αντιμετωπίζετε κάποιες από τις παραπάνω δυσκολίες, ενδέχεται να ήταν βοηθητικό για εσάς να μπείτε σε μια θεραπευτική διαδικασία, που θα σας επιτρέψει:

  • Να αναπτύξετε δεξιότητες επικοινωνίας, οριοθέτησης και υγιούς διεκδικητικής συμπεριφοράς
  • Να εκπαιδευτείτε σε στρατηγικές αποτελεσματικότερης διαχείρισης του στρες και να καλλιεργήσετε την κοινωνική σας επιδεξιότητα.
  • Να διαχειριστείτε πιο αποτελεσματικά τις φιλικές και τις επαγγελματικές σας σχέσεις και να αντλείτε μεγαλύτερη ικανοποίηση από αυτές.
  • Να βελτιώσετε την αυτοπεποίθηση και την αυτοεκτίμηση σας.

Δυσκολίες στο φλερτ και τις ερωτικές γνωριμίες

  • Η διαδικασία των ερωτικών γνωριμιών σας προκαλεί μεγάλο άγχος και δυσφορία;
  • Ανησυχείτε υπερβολικά για την εικόνα που θα σχηματίσει ο άλλος για εσάς, σε βαθμό που δε μπορείτε να χαλαρώσετε και να είστε ο εαυτός σας;
  • Ανησυχείτε διαρκώς μήπως δεν πείτε τα κατάλληλα πράγματα ή μήπως κάνετε κάποια λάθος κίνηση, που θα οδηγήσει σε απόρριψη;
  • Το άγχος και η ανησυχία σας είναι τόσο έντονα που καταλήγετε να κλείνεστε στον εαυτό σας ή να συμπεριφέρεστε αδέξια;

Αν οι παραπάνω δυσκολίες σας αποθαρρύνουν από την επιδίωξη ερωτικών γνωριμιών και αποτελούν σημαντικό εμπόδιο για τη δημιουργία της ερωτικής σχέσης που επιθυμείτε, θα ήταν καλό να αναζητήσετε βοήθεια προκειμένου:

  • Να αναγνωρίσετε και να τροποποιήσετε τις αρνητικές σκέψεις που σας προκαλούν άγχος, αμηχανία ή ανασφάλεια.
  • Να ανακαλύψετε τα δυνατά σας σημεία και να τα αξιοποιήσετε στο μέγιστο.
  • Να αναπτύξετε δεξιότητες στις οποίες ενδέχεται να υπολείπεστε.
  • Να αναπτύξετε την αυτοπεποίθηση σας και να διαχειρίζεστε πιο αποτελεσματικά το άγχος σας και το φόβο της απόρριψης.

Επικοινωνήστε μαζί μου